Tegning og maleri for stressramte

Er man stresset, udbrændt og sygemeldt, er det vigtigt at søge professionel hjælp og at arbejde med sig selv. Der er forskellige måder at gribe dette selvarbejde an på.

Mange har erfaret, at arbejdet med kreative aktiviteter er en god måde at "nytænke" sygesituation og liv på.

Igennem oplevelser ved at arbejde med tegning og maleri er der mulighed for ny indsigt, ny forståelse og nye redskaber til bedring for den stressramte.

De fleste mennesker kender til perioder og øjeblikke, hvor tiden, på grund af læsning af en god bog, gennem musikoplevelse, eller vandreture ved skov og strand, pludselig er væk. Disse øjeblikke er fyldt med energi og glæde hvilket netop er, hvad man har brug for, når travlhed, pres og opgaver har overtaget i et menneskes liv. Sådanne "øjeblikke" er kreativiteten fyldt med.

På Gallo Skolen har vi mange års erfaring i undervisning af mennesker med stressrelaterede sygdomme samt psykisk sårbarhed.

Skolens deltagere bekræfter os dagligt i, at man gennem faglighed og kreativitet får en indholdsrig, livfuld og bedre tilværelse, hvor selvværd og identitet igen er en daglig medspiller, og hvor lysten og håbet igen begynder at pible frem.

Vi tilbyder kurser, hvor man igennem faglighed og kreative aktiviteter får nye redskaber til på egne betingelser at finde tilbage til ro, overblik, glæde og indsigt i nye muligheder.

Undervisningen er behandlings- og terapifri.

Tidspunkt:    Torsdag kl. 9:00 - 11:30

Se Holdoversigten